Donderdag 6 augustus2015 - Reisverslag uit Detwang, Duitsland van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Donderdag 6 augustus2015 - Reisverslag uit Detwang, Duitsland van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 augustus2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 Augustus 2015 | Duitsland, Detwang

7:00u Wakker. Even internetten. Kijken wat er in de wereld gebeurt is, Facebook enz. Daarna opruimen. Broodjes halen, ontbijt en kijken of alles weer in de auto past. Haha
9:20u We vertrekken.
Mooi. Weer. Warm en zonnig. Druk op de provinciale wegen.
A22 Autobahn volgen. Brixen. Via de tolweg verder A22/E45 richting Oostenrijk. Innsbruck via de Brennerpas. Bij een benzine station een vignet gekocht €8,70 voor de Oosterijkse tolwegen. Ging makkelijk. We rijden weer verder.
10:30u Oostenrijk. Over de Brennerpas.
Innsbruck 10 voor 11. Vlotjes dus. Bij Innsbruck volgden we eerst München maar we wilden via Ulm. Dus even de TomTom anders ingesteld. Kwam weer goed, even stukje terug.
Richting Garmisch Partenkirchen A12.
Bij Mötz eraf de Fernpas. Mooie route.
12:00u in Duitsland.
A7 volgen. Richting Würzburg. Half 3 even een stop. Het is 36graden. Warm. We rijden door tot dat we ongeveer nog 500km moeten. Redelijk druk. Af en toe langzaam rijden maar niet echt een file/stau te noemen.
Half 4 hebben we een camping in de TomTom aangedrukt in Rothenburg ob der Tauber. Eerste camping was vol. Er is nl een festival in het dorp dus alles is vol. Via een verkeersleider kregen we een andere camping aangewezen. Daar was een plekje voor 1 nacht. Tauber camping. Kleine tentje opgezet. De grote uitgelegd om te drogen. 36graden dat droogt wel. Yoghurtje gehad. Grote tent weer droog opgeruimd. Radler gekocht in het winkeltje en tijd voor chips. Internet momentje en daarna op onderzoek uit betreft het dorp.
Vanaf de camping was het 1,5km lopen. Ongeveer een kwartier. Heen de berg op en terug... Het was een mooi romantisch dorp. Veel gekleurde huizen en de Jacobskerk. Bij een winkel naar binnen waar alleen kerstspul te koop was. Veel japanezen en chinezen gezien. Ook nog nooit zoveel Italiaans gehoord deze vakantie. Gegeten bij de Italiaanse Pizzeria. En een Italiaans ijsje in een andere straat. De winkels waren dicht na 18:00u. Maar volop leven op straat. Rond 21:00u terug gelopen. Zouden nog een terrasje pakken maar helaas vol. Toen zagen we bij de camping dat het winkeltje nog open was. Dus daar een koude Radler gehaald. Heerlijk buiten gezeten met kaarsje. In de verte horen we muziek en gejoel. Festival begonnen?? Of ergens anders feest?? We wachten af of het wat slapen wil vannacht. De temperatuur is nog aardig hoog.
Weltrusten