Woensdag 22 juli - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Woensdag 22 juli - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Martine

22 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

7:30u Wakker geworden door landbouw werktuigen, trackers. De zon schijnt, blauwe lucht. Prachtig om zo wakker te worden. Kijken wat de dag brengt.
We hebben ons nieuwe tentzeil uitgeprobeerd. Voor de tent-naast de tent-... Helaas bijna geen schaduw ermee bereikt. Dus alles maar weer in de zak. Maar onder het boompje zitten.
We moesten ook maar eens op pad. Tegenover onze camping zien we een kabelbaan omhoog gaan. Dat leek ons wel leuk. Dus, wandelschoenen aan en op pad naar Lana. Na lang zoeken en rondrijden eindelijk een P gevonden. P1,€1,00 per dag,koopje. Stukje lopen naar de kabelbaan maar was te doen. Kaartjes gekocht en naar boven met de kabelbaan 1486m hoogte. Stazione funivia. Prachtig uitzicht maar we gingen verder naar Ristirante Seggiovia 1814m hoogte met de stoeltjeslift. Geweldig. Heel eind.
Toen we boven waren eerst wat eten. Hilda een lekker soepje met brood en ik 3 gebakken eieren met gebakken aardappels.
Genoeg om aan een flinke wandeling te beginnen. Via pad nr4 kwamen we het St. Vigilius Kichl Kerkje. Door met nr 9 naar het "Zwarte water" Laghetto nero. Via een prachtig pad langs koeien met echte bellen. Door met nr 9. Maar er kwam geen eind aan. Tenslotte even op de kaart gekeken. Ja hoor...verkeerd gelopen. Bij het meer moesten we nr 10 nemen...dus weer terug gelopen, nu berg opwaarts. Het was te doen met enige inspanning. Eenmaal bij het restaurant Seespitz wat gedronken. Door met nr 10 gevolgd door 8. Prachtige route door het bos. Uiteindelijk kwamen we bij de stoeltjes lift uit. Daar nog even bootcamp gedaan. Toen naar beneden naar het hoofdstation. Terwijl we halverwege in het liftje zat, begon het te regenen. Tja je kan niks... Kleine bui. Daar nog wat rondgewandeld. En op zoek naar de afspring plaats voor parasailing. Helaas niet gevonden. Tenslotte de moed opgegeven en met de gondel terug naar Lana. Daar waren we rond 17:00u. Nog even het dorpje in. Paar winkels bekeken maar echt gezellig was het niet. Beetje stijf, saai. Deed Duits aan, niet Italiaans. Mensen spraken ook Duits. Tenslotte naar de Lidl voor boodschappen.
Terug in de auto een paar spetters. Op de camping lekkere salade gemaakt met verse groenten. Vooraf meloen met ham. Wijntje erbij. Heerlijk. Na de tijd koffie, internet uurtje en...kijken naar de lucht. Veel onweer en onrust. Geprobeerd vast te leggen maar lukte niet. Tenslotte begon het te waaien en regenen. Maar naar bed. Spookt aardig. Trusten.

• 22 Juli 2015 - 21:12

Ietie:

Leuk om jullie te volgen, wel foto's op fam.app, komen hier ook foto's bij ?