Donderdag 23 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

23 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

Na een onrustige nacht met veel regen en onweer, wakker geworden met een heerlijk zonnetje wat schijnt! Het is super helder en eeg mooi. Dus even foto's gemaakt! Gedoucht, kleren gewassen, verse broodjes gehaald en ontbijt met een geweldig uitzicht. Bedenken wat de plannen zijn voor vandaag. Het wordt Meran.
Rond half 10 vertrokken naar Merano. Daar zouden we rond kijken. We konden niet zo snel een P vinden. Reden door en kwamen in Dorf Tirol uit. Daar reden we de berg op en kwamen bij een P. Dalstation Hochmutbahn. Och ook leuk. Dan de berg maar weer op. Dus kaartjes gekocht en in de kabelbaan. Even proppen met z'n 20-een. Kwamen we op het bergstation. Ristorante Oberhochmut 1490m hoog. Volgen nr 22. Via bergpaadjes die stijl omhoog voeren. Prachtige vergezichten onderweg. Uiteindelijk kwamen we bij Restaurant Mutkopf 1684m hoog. Daar een heerlijke citroen limonade. 12:30u weer verder. Nr 23 volgen, omhoog. Eerst mooie paden met een hek ernaast. Grote stenen treden, werden kleiner, werden grote keien en uiteindelijk, na 2uur lopen kwamen we aan bij het KRUIS! SPIZE! 2290m hoog. Yes!! Gered. Wat een tocht. Maar wat een geweldig uitzicht. Prachtig. In de verte zagen we buien aankomen. Tja wat doen we. Welke kant terug? We spraken een man en ging de andere kant terug. Kon wel volgens hem. Hij vertelde wat we moesten volgen. Oké. Maar goed, we volgden hem wel. 14:40u weer verder. Naar beneden. Pfff stijle stukken, rotsen en kleine paadjes. Wel prachtige omgeving met in de verte een rivier en eeuwige sneeuw. Langzaam daalden we af. Nr 25 blijven volgen. Bij Taufenscharte 2150m een keuze,links of rechts, links gedaan. Nr 25 richting Leiteralm. Bij de berg af...plens bui. Snel de poncho aan. Haha Gele en blauwe smurf. Dit duurde een kwartier en de heftigste regen was voorbij. Langzaam kwamen we in het bos. Bleef maar dalen. Halverwege kwamen we een restaurant tegen, 17:06u...gesloten. En we hadden een dorst. Waterzak was leeg. Toch maar door. Nr 24 volgen. Mooi pad, dalend, langs de buitenkant berg. Mooie vergezichten. En de zon scheen weer volop. Gelukkig waren er vele watervallen onderweg. Dus water drinken kon mooi. We werden moe...tijd drong aan.
Zou de gondel naar beneden nog gaan? We zagen geen wandelaars meer. Uiteindelijk...parasollen. Yes. We waren bij het begin punt terug.
In de auto gestapt en terug naar Lana. Dachten we...verdwaald in Merano. We kwamen er niet meer uit. Rustig gekeken en uiteindelijk gelukt. In Lana aangekomen, auto geparkeerd P1 en dorp in. Zin in pizza!!
Maar er was feest Super blij. Hilda keek of de gondel nog ging. JA! Stond net klaar...of we mee wouden. Jaaaah. Maar we hadden een enkeltje gekocht. Dus nu weer 2 gekocht..gelukkig. We zaten erin. Pfff anders zou het nog 1,5u wandelen zijn geweest. En we hadden er al 7u opzitten. 18:15u Weer bij de auto. Opgelucht.
Maar er was feest Het bleek "Langer donnerstag" te zijn. Muziek, lange tafels veel drukte. Dus wij aan de pizza voor €5,00. Radler erbij. Heerlijk! We weten nu ook hoe ze Radler maken...Bier met een scheut citroen limonade erbij in. Nog wat langs winkels gelopen, kraampjes en volksdansgroep gekeken. Alles was Duits t/m de braadworsten toe. Wel gezellig. Rond 21:00u vonden wij hebt best en gingen naar onze camping. Nog even gezeten, internet moment en de tent in. Het bliksemde weer aardig maar nog droog. Later in de nacht viel er wel regen.

Nou ja, hoe een dag weer lopen kan. Even rustig Merano bekijken, of Sissi bezoeken en geen P kunnen vinden. Belanden we boven op een berg met kruis en geweldig uitzicht.

• 23 Juli 2015 - 10:11

Anneke:

Dat wordt weer genieten vandaag :-)