Maandag 27 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Maandag 27 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Maandag 27 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

Opstaan, broodjes halen, koffie en thee zetten, ontbijten. Zelfde ritueel. Haha
Bewolkt, 21graden.
Rond half 10 op pad. Via Bozen/Bolzano richting Trento. Afslaan bij Neumarkt. Op naar Aldein. Daar is de start van onze wandeltocht door een kloof. Ingang Geoparc Bletterbach.
11:00u aangekomen. Temp 19gr. Fris. Toch hempje aan.
11:20u Op pad nr 3 volgen naar de waterval. Eerst via bospaadjes en daarna door de rivierbedding. Hilda kon er wel uren naar stenen zoeken. Maar ja, we hadden een doel.
12:45u aangekomen bij de waterval. Foto's gemaakt en weer verder.
14:30u. Aangekomen bij het eind van de rivier. Mooi hoor. Via een ruige stenen rivierbedding. Mooi uitzicht op de Weishorn 2317m hoog. Wij stonden onderaan de berg. Even wat eten (tuc koekjes haha) en weer terug. Halverwege kwamen we Daphne en ..?.kids Julius,Boris en Fleur tegen. Mee opgelopen.
15:45u terug bij het startpunt. Geoparc Bletterbach.
Prachtige tocht. Was warm beneden. Het museum doorgelopen en weer op naar Völlan. Via Bozen. Onderweg allemaal wielrenners. Er was een wedstrijd of toertocht bezig. Ze raceden bij de berg naar beneden, 60km p/u. Zoefff. Daar naar de Eurospar geweest. Hele grote supermarkt. Boodschappen gedaan en rond 18:30u terug op de camping. Warm 33gr. Dus even rustig zitten. Bakje koffie, onze fondsten bekijken. Daarna kwam de buurvrouw om te vragen wat voor vlees we wilden hebben (over gebleven van de bbq). Dus onze bestelling gedaan. Haha
Rond een uur of half 8 maar koken. Heerlijke macaroni met een wokpan vol verse groenten. Wij hebben de buren onze knakworsten gegeven en kregen paprika er voor terug. Zo gaat dat. Als de zon achter de bergen verdwijnt wordt het frisser. Nu rond 22:00u kan de trui wel aan. Kunnen we tenminste lekker slapen. Even een bakje koffie, internet op en straks lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag.