Woensdag 29 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Woensdag 29 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

Kwart voor 7 uit bed. Broodjes halen en ontbijten. Het was bewolkt, 21 graden.
Even kletsen met de buren en Anneke. Die vertelde dat het regende en stormde in Nederland. Hier ook ene paar sputters. Toch vertrokken naar Merano. Via de snelweg en de nieuwe tunnel. Dan rij je zo op een (gratis) parkeerterrein af bij het station. Gelukt deze keer!!!
Daar met behulp van een mevrouw een kaartje gekocht naar Töll. Wat wel €3,00 koste voor 2 personen. Eindstation is Mals maar wij moeten er bij Töll uit. Spoor 4 vertrekt de trein om 10:15u. In Töll start onze wandeltocht terug naar Merano. 10:40u in Töll.
Anderhalfuur rondgedwaald, omhoog omlaag wel mooi. Maar ja,de route konden we niet vinden. Eindelijk...
12:20u Aangekomen bij het begin van de Algunder Waalweg. Verse appelsap en vlierbessensap gehad.
Bij een splitsing Schloss Tirol volgen.
Langs Schloss Thurbstein. In een kerkje St.Peter gekeken. Erg mooi. Lunch met prachtig uitzicht over het dal met stad Mirano en bij de berg op Dorf Tirol. 14:00u Door naar Schloss Tirol. 14:15u het kasteel bekeken.
15:40u We vervolgen onze weg. Op naar Dorf Tirol. 16:05u door het dorpje gelopen. Wel leuk. Winkeltjes bekeken. Weer verder. De weg richting Gratsch. Genomen. Daarna het spoor bijster. We liepen lang een oude,zeer kleine Waalweg. Wel langs het water. Vanaf 17:00u begon het te regenen. Poncho aan. Gingen de smurfen weer. Uiteindelijk kwamen we weer bij Meran uit.
17:45u Terug op het parkeerplaats. Nog even het centrum in. Blijken de winkels al om 18:00u te sluiten. Ook terrasjes maken zich klaar voor het avond eten. Nog net een glaasje fris en latte maggiato kunnen krijgen. Terug gelopen naar onze auto en terug via de tunnel naar Lana en Völlan. Pizzeria opgezocht bij de kerk in Völlan. Een pizza besteld met het oranje drankje Veniziano en een Radler. Heerlijk gegeten. Het regent wel. Beetje fris. Dus de koffie maar binnen opgedronken. Latte maggiato. Naar ons tentje gereden. Het was weer droog. Nieuwe buren gekregen. Veel nieuwe mensen op de camping. Proberen FaceTime met Pa en Ma maar helaas. De verbinding is slecht. Lukt niet. Foto's bekijken en op internet. Daarna lekker slapen.