Donderdag 30 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Donderdag 30 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

Rustig wakker geworden. Mooie heldere blauwe lucht met een paar wolkjes. Geweldig uitzicht weer. Ontbijten. De plannen voor vandaag bespreken. Het wordt de wandeling door de Texelgruppe.
Met de auto naar Naturns. Daar in de kabelbaan naar boven naar Unterstell 1300m hoog. Via 24b naar nr24. De Meraner Höhenweg volgen naar Giggelberg 1565m hoog. Met de kabelbaan weer naar beneden. Daar met de bus terug naar Naturns. Even plassen en we gaan op pad. Kletsen met de buren uit Groningen. Zij was gevallen, enkelbanden verrekt. Sneu.
9:50u Op naar Naturns 27 km. Half uurtje rijden. 10:30u met de kabelbaan naar boven.
10:50u Begonnen aan onze wandeling terug naar Giggelberg. Het begon erg stijl. Daarna wat glooiend en door prachtige groene heuvels. Groot "Heidi" gevoel. We liepen door boerderijen en langs huisjes. Daarna daalden we af in het bos, langs rotsen. Er hingen touwen, dat was makkelijker. Ging best stijl naar beneden. Over een mooie brug, waar menig foto gemaakt is. We kwamen in het gebied van de "1000 treden" Dat hebben we geweten. Omhoog en omlaag. Maar erg mooi. Prachtige waterval. Waar Hilda een natte voet kreeg bij het maken van een foto. Bij een restaurant wat gedronken en een Kaisersmarn gegeten. Mmm. Hier vandaan was het nog een uur lopen stond op het bordje. Genoten onderweg en lekker warm. Geweldige luchten. Na 4,5u wandelen waren we
15:30u bij de Giggelberg. 9km afgelegd. Ik had nl mijn horloge met gps om. De gondel was er en konden direct naar beneden. Daar 10min wachten op de bus en terug naar Naturns. Dat was ongeveer 20min. Koste €3,00.
Bij de auto andere schoenen aan en naar de overkant gewandeld waar een supermarkt zat. Makkelijk. Boodschappen gedaan zodat we 's avonds zelf konden koken. De terugweg was druk maar we kwamen goed aan op de camping.
Alles uitgepakt en we zagen dat ons hele straatje op pad was, dus snel lekker douche. Tevens de was gedaan. Bij terugkomst was een deel van de buren terug. De rest zat in het ziekenhuis. Ruben had een gebroken pols. Te snel bij de berg af gefietst. Sneu. Wij de was ophangen...begon het lichtjes te regenen. Jasses. Nou ja maar laten hangen. Het stopte vrij snel. Vervolgens begon het te waaien. Later storm. Dit wat rond 20:00u. Tja toch maar gekookt in de tent. Heel voorzichtig. Haringen beter in de grond geslagen. Het ging raar. Macaroni gehad met verse groenten. Yoghurt na. Afwas gedaan. Net op tijd want het begon te regenen, heel hard. En harde wind. Niet leuk.
Af en toe bekwam het maar dan begon het weer. Fris. Trui aan. Het begint ook nog te onweren. Nu 23:16u en het begint weer harder te regenen. Geen storm meer. Al tanden gepoetst. Nu slapen. Tot morgen.

• 31 Juli 2015 - 09:12

Thijs Sijtsma:

Als wij dit lezen hebben jullie donderdag weer een mooie dag gehad alleen de afsluiting was hectisch harde wind en veel regen. Maar niet getreurd vandaag weer zon . Ook in Eernewoude een koude nacht was maar 8 graden. Gaan nu met de boot naar Sneek voor het skûtsjesilen. Hopen op een mooie wedstrijd . Groetjes Pa en Ma

• 31 Juli 2015 - 12:20

Ietie:

Wat maken jullie schitterende wandelingen, 1000 treden en allemaal niet gelijk, doe ik niet na. Vreemd weer, ook bij jullie, bij ons heeft het dinsdag hele dag gehoost. Nu droog bewolkt met blauw hier en daar. Nog heel veel plezier. Ook de groetjes van Fried