20-10-2013 IML 2e Wandeldag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu 20-10-2013 IML 2e Wandeldag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

20-10-2013 IML 2e Wandeldag

Blijf op de hoogte en volg Martine

20 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

6:30u Wekker ging. Ontbijt en daarna de metro weer ingedoken. Deze keer was het rustig met wandelaars. Bij de start konden we direct onze kaart scannen en op pad.
Het eerste deel was weer dwars door de stad,beetje saai en al wel bekend. Toen kwamen we in de buitenwijken van Barcelona terecht. Dure huizen en mooie laantjes. Standbeeld van Gaudí gezien en nog enkele gebouwen in zijn stijl. Via La Pedrera, het Francesc plein kwamen we uit bij Pl.Serrià. Daar was de 1e controle. Toen ging het pas echt beginnen. Via een prachtige tuin gingen we de berg op! Naar Vila Paula. Mooi stijle weggetjes en paadjes. Heftig maar we kregen prachtige vergezichten te zien. Uiteindelijk kwamen we op het hoogste punt terecht,Sant Pere Màrtir. Bij een zendmast. Tja,...kon mooier...haha maar het uitzicht was geweldig! Toen weer naar beneden. Dat was ook niet gemakkelijk. Erg stijl en goed voor de kuiten. In Pl. Mirela was de stempelpost. Heerlijk genoten van het flesje water wat we kregen ,nootjes en een appel. Na een rust pauze de weg vervolgen. Weer vele stijle stukken. Naar Parc Cervantes en Camp Nou. Onderweg HET stadion bekeken van voetbalclub Barcelona! Even door de winkel gestrûnt en weer verder. Aan het eind kwamen we nog oude bekende wandelaars tegen,zodat de laatste km's voorbij vlogen en voordat we er erg in hadden waren we bij de finish of wel ARRIBADA.
Het is ons weer gelukt! Medaille opgehaald,IML boekje laten stempelen en gratis fris + macaroni maaltijd opgehaald.
Terwijl er in de hal een Spaanse band speelde,waar weliswaar weinig ,mensen echt naar luisterden, kletsten wij nog bij met bekende en onbekende wandelaars.
Deze dag was geweldig! En een hele mooie tocht.

Weer terug met de metro en om het te vieren dronken samen nog een Clara op het terras bij ons hotel! Wel verdient dachten wij.
Daarna een heerlijk bad. Uitgerust konden we toen nog onze laatste avond / nacht doorbrengen in Barcelona!

• 20 Oktober 2013 - 19:41

Miep:

Al weer voorbij, jammer maar jullie gaan vast nog wel weer mooie tochten maken, leuk om jullie verhalen te lezen en te genieten van de foto's. Oeps die zijn er nog niet, kom nog wel even terug om ze te bekijken
    Groetjes

• 20 Oktober 2013 - 20:14

Martine Sijtsma:

Dank je Miep! En...hier zijn de foto's.

• 21 Oktober 2013 - 08:30

Miep:

Ze zijn weer prachtig en leuk hoor. Ik heb er van genoten.Op naar de volgende tocht!