Zaterdag 25 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 juli 2015 - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Martine Sijtsma - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 Juli 2015 | Italië, Lana di Sotto

Vanmorgen was het een rustige ochtend. Wakker worden,ontbijt en daarna op naar Merano. Temperatuur ligt rond de 24graden. Wat bewolkt. We proberen weer het park van Sissi te vinden.
11:00uur. Na lang zoeken de auto in een parkeergarage gezet, Thermae. Boven de grond gezocht naar het Kurhaus. We konden het niet vinden. Een half uur rond gewandeld en uiteindelijk gevonden. Het bleek dat het dicht bij de garage lag...nou goed.
12:30u Op pad. We volgen de Sissi-weg. Mooie route van 45min naar "Die Gärten von Schloss Trauttmansdorff". Daar waar het kasteel staat waar Sissi 8 maanden verbleef.
Toegangskaartjes gekochte en naar binnen. Wat een prachtige tuin. Vele bomen, bloemen, struiken enz. Allemaal bij een heuvel op. Mooie vergezichten. Het was erg warm. Ruim 30 graden. Ineens een bui...en weer volop zon.
Palmbomen, waterlelies, grote vissen, prachtig. Rond 16:00u hadden we alles bekeken. Kijken of er ook een bus terug was. Want onze benen waren wel erg vermoeid. Bleek de bus er te staan, lijn 4 Merano. Wij konden er nog net inspringen. Hadden geen kaartje maar die kon je in de bus halen. Maar we moesten verplicht zwart-rijden. Het apparaat was stuk. Tja, konden we niks aan doen. Kregen we ook nog controle. Oeiii. Geen problemen. Dus met 10min. waren we in Merano. Even een terrasje gepakt met fris en een heerlijke apfelstrudel en abrikozenstrudel.
Nog even door het stadje gelopen en weer op naar Lana. Na een kleine omweg, Lana gevonden. Bij de Lidl boodschappen gedaan. Via een omweg terug naar de camping.
Daar lag op tafel een uitnodiging voor een BBQ morgen. Gezellig.
Bakje koffie en naar de receptie gegaan voor info betreft de "bezetheid" van ons plek. Deze was vrij t/m 2 augustus. Dus tot die tijd maar verlengt. De kogel is door de kerk. We blijven nog even hier...
Het weer sloeg een beetje om. Waaide stevig, buien om ons heen maar geen regen. Dan was het weer wind stil en dan waaide het weer een storm. Ondertussen probeerden wij te koken. Het plan was hamburger grillen. Helaas, hij belande in de pan. Sla en puree erbij. Heerlijk.
Het werd wel frisser. In de tent gezeten. Daar internet bekeken. Want in Nederland was het ook noodweer. Stevige buien en harde wind lazen we.
Gelukkig bleef het bij ons bij een paar harde windstoten. Later rustig, wel frisser. Spelletje gedaan. Al met al een mooie dag vol zon en warmte.
Weltrusten.